برندینگ چیست

مارک چیست؟

دینا باربارا

آرم ، وب سایت ، جلد کتاب و موارد دیگر …

نام تجاری یک عمل بازاریابی است که به طور فعالانه نام تجاری شما را شکل می دهد. این تعریف اساسی است ، اما موارد بیشتری وجود دارد که در آن تعریف می شود.

برندینگ همان چیزی است که تجارت شما برای از بین بردن شلوغی و جلب توجه مشتری ایده آل شما نیاز دارد. این همان چیزی است که خریداران اولین بار را به مشتریان مادام العمر تبدیل می کند و مخاطبان بی تفاوت را به مبشران برند تبدیل می کند. این همان چیزی است که شما برای برجسته سازی ، تأثیرگذاری و کسب و کار خود به سطح بعدی نیاز دارید.

به عبارت دیگر ، اگر می خواهید تجارت شما موفقیت آمیز باشد ، مارک تجاری قابل بحث نیست.

اما چرا ، دقیقاً ، مارک تجاری اینقدر مهم است؟ چه چیزی در بر دارد؟ و چگونه می توانید تجارت خود را به روشی نشان دهید که تأثیر واقعی بر مخاطبان شما بگذارد؟ در این مقاله ، ما قصد داریم بررسی کنیم که مارک تجاری چیست و چگونه کسب و کار شما می تواند از م benefitsثرترین روش از مزایای آن بهره مند شود.

برند سازی به چه معناست؟

نام تجاری اقداماتی است که شما برای قالب سازی برند خود انجام می دهید.

برندینگ از سال 350 میلادی آغاز شده است و از کلمه “Brandr” به معنی “سوختن” در زبان نورس باستان گرفته شده است. در دهه 1500 به معنای علامتی بود که دامداران برای نشان دادن مالکیت – پیش درآمد آرم مدرن – بر روی گاوها داغ میکردند.

با این حال امروزه برند تجاری چیزی فراتر از یک نگاه یا یک آرم است. این نشان دهنده واکنش احساسی “احساس روده” است که یک شرکت می تواند از مشتریان خود ایجاد کند.

نام تجاری شما مجموعه برداشت هایی است که مردم درباره شرکت شما دارند. اما مارک تجاری مجموعه اقداماتی است که شما برای پرورش آن برند انجام می دهید.

به عبارت دیگر ، نام تجاری شما یک اسم است ، اما مارک تجاری یک فعل است. وقتی آرم طراحی می کنید ، این مارک تجاری است. وقتی صدای نام تجاری خود را توسعه می دهید ، این مارک تجاری است. هنگامی که شما با تیم بازاریابی خود برای ایجاد یک ایده تبلیغاتی تبلیغ می کنید ، این مارک تجاری است.

هر اقدامی برای شکل دادن به برند خود انجام دهید ، به طور خلاصه ، مارک تجاری است.

چرا برند سازی اینقدر مهم است؟

برند مهم است زیرا:

  • به شما کمک می کند تا از رقابت متمایز شویدمهم نیست که چه نوع شرکتی دارید ، در چه صنعتی مشغول هستید یا چه مشتری را دنبال می کنید – اگر شغل دارید ، رقابت جدی دارید. مارک به شما کمک می کند راه های متفاوت ، خاص و منحصر به فرد بودن خود را تعیین کنید. و این به مشتریان شما نشان می دهد که چرا باید به جای رقبای شما با شما کار کنند.

تصویری از دو دوست دوچرخه سواری پشت سر همنام تجاری ایجاد ارتباط است. تصویرگری اولفویده .

  • شناخت برند را ایجاد می کند. اگر می خواهید یک مارک تجاری موفق بسازید ، باید شناخته شوید. مارک مناسب (از جمله طراحی یک آرم تأثیرگذار ، وب سایت و سایر دارایی های برند) به شما کمک می کند سبک متمایزی را ایجاد کنید و باعث افزایش شناخت برند شما در بازار می شود.
  • یک تجربه تجاری سازگار برای مشتریان خود ایجاد می کند. برای موفقیت در کسب و کار شما ، باید تجربه مداومی را برای مشتریان خود فراهم کنید ، هرچند آنها با نام تجاری شما تعامل داشته باشند – چه این کار از طریق وب سایت شما باشد ، چه در یک رویداد حضوری یا با دنبال کردن حساب های رسانه های اجتماعی شما. مارک به شما امکان می دهد چگونگی درک و تجربه افراد از برند شما را کنترل کنید – و می توانید اطمینان حاصل کنید که ادراک و تجربه در تمام سنگهای علامت تجاری شما ثابت می ماند.
  • برقراری ارتباط با مخاطبان شما و تبدیل آنها به مشتریان وفادار. موفق ترین مشاغل مشاغلی هستند که ارتباط عاطفی با مخاطبان خود ایجاد می کنند. این ارتباط عاطفی همان چیزی است که چشم انداز را به مشتری و مشتری را به یک علاقه مند به برند تبدیل می کند. و چگونه آن ارتباط را ایجاد و ایجاد می کنید؟ نام تجاری. استراتژی های مختلف مارک تجاری (مانند بسته بندی یک مشت حساس با صدای نام تجاری خود یا استفاده از روانشناسی رنگ در هنگام طراحی لوگوی خود ) می توانند به شما کمک کنند در سطح عمیق تری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و احساس وفاداری به نام تجاری خود را ایجاد کنید.

عناصر تجاری چیست؟

اینها عناصر مارک تجاری است که شما باید ایجاد کنید تا بتوانید درک کنید که کسب و کار شما توسط مشتریان چیست:

  • بیانیه ماموریت و ارزش های تجاری. بیانیه ماموریت و ارزش های تجاری شما پایه و اساس مارک تجاری شما هستند. مأموریت خود را مغز عملیات بدانید – بیانیه ای کوتاه و مختصر که وضعیت و هدف فعلی سازمان شما را مشخص می کند. در همین حال ، چشم انداز شرکت شما قلب آن است ، و یک عکس لحظه ای الهام بخش و انگیزشی از آنچه در بلند مدت به دست می آورید فراهم می کند.
  • دستورالعمل های تجاری با بیانیه ماموریت و چشم انداز به عنوان ستون های سازمان شما ، استراتژی نام تجاری شما شامل همه چیز در این بین است. این به صورت دستورالعمل های مارک تجاری (همچنین به عنوان “کتاب مقدس نام تجاری” شناخته می شود) خواهد بود. این دستورالعمل ها در یک سند ملموس قرار گرفته اند که اهداف تجاری شما را منعکس و پشتیبانی می کند ، شما را از رقبا متمایز می کند ، با مشتریان طنین انداز می شود ، الگویی را برای تصمیم گیری ارائه می دهد و ایده هایی را برای فعالیت های آینده بازاریابی ایجاد می کند. این همچنین شامل تمام عناصر سبک تجاری مارک تجاری شما ، از جمله پالت رنگ ، قلم ها ، و رئوس مطالب صدای نام تجاری شما خواهد بود.
  • لوگوآرم شما چهره شرکت شماست و بدون شک طراحی آرم شما مهمترین مارک تجاری شماست. در طول فرایند طراحی ، به این فکر کنید که شما به عنوان یک برند چه کسانی هستید و چگونه می خواهید توسط مشتریان خود درک شوید. برای پیشبرد استراتژی طراحی خود از آن استفاده کنید.
  • سایت اینترنتیطراحی وب سایت شما نیز یک مرحله کلیدی برای نام تجاری است. وب سایت شما املاک و مستغلات دیجیتال برند شما است و هنگام مراجعه مشتریان باید از نظر بصری جذاب باشد ، استفاده از آن آسان باشد و از همه مهمتر بازتاب آن شخص به عنوان یک برند است. مشابه آرم خود ، برای انتخاب عناصر طراحی وب خود (مانند طرح و فونت) به راهنمای نام تجاری خود مراجعه کنید.
  • دارایی های اضافی هیچ رویکردی متناسب با مارک تجاری وجود ندارد. بسته به تجارت و صنعت خود ، ممکن است به دارایی های اضافی مانند کارت ویزیت ، بسته بندی محصول یا آگهی های مخصوص رویداد نیاز داشته باشید. کسب و کار و نیازهای منحصر به فرد خود را ارزیابی کنید و سپس دارایی های تجاری بیشتری را بر این اساس توسعه دهید.

آیا می خواهید بیشتر بیاموزید؟ در اینجا نحوه ایجاد یک هویت نام تجاری ثابت برای تجارت خود آورده شده است.

مارک بهتر یعنی بازاریابی بهتر

Top of Form

به عنوان یک قاعده کلی ، محصولات دارای چرخه عمر محدود هستند ، اما مارک ها – اگر به خوبی مدیریت شوند – برای همیشه ماندگار هستند و همین که دقیقاً به عنوان یک مارک تجاری میخ کوبید، بازاریابی آن بسیار راحت تر می شود.

رهنمودهای مارک تجاری شما، همراه با تحقیقات و تجزیه و تحلیل های مداوم بازار ، باید از نظر تاکتیکی در تعیین بهترین راه برای بازاریابی محصولات خود ، یک مزیت را داشته باشند. آیا شما مانند رادیو و بیلبورد روی بازاریابی سنتی تمرکز می کنید یا مشتری بالقوه شما بیشتر تحت تأثیر فیلم های ویروسی Youtube و فیلترهای Snapchat قرار می گیرد؟ بازاریابی می تواند مخلوط و منطبق با تاکتیک ها باشد ، اما مراقب گسترش خیلی نازک خود باشید. با مشورت مداوم با راهنمای برند خود ، باید بتوانید تلاش خود را بر روی تاکتیک هایی که واقعاً مهم هستند متمرکز کنید.

در پایان روز ، بازاریابی فرایندی است که منجر به فروش و فروش شما می شود ، اما برند سازی پایه ای است که شما بر اساس آن شهرت و وفاداری مشتری خود را ایجاد می کنید.

تجارت خود را با مارک تجاری توانمند کنید

چیزی که می خواهید به یاد داشته باشید این است که مارک تجاری یک فعل است. این یک عمل است. بنابراین اگرچه ممکن است در ابتدا دلهره آور به نظر برسد – با در نظر گرفتن تمام برنامه ریزی ها ، دارایی ها و پرسنلی که برای تولید یک نام تجاری فراموش نشدنی تلاش می کنند – اما این امر همچنین قدرتمند است. به جای اینکه به دیگران اجازه دهید داستان شما را تعریف کنند ، شما در مورد نام تجاری صحبت می‌کنید.

اگر در این روند احساس گم شدن کردید ، به یاد داشته باشید که پشتیبانی همیشه در دست شماست. هنگامی که دیدگاه تجاری خود را ایجاد کردید ، با یک طراح حرفه ای در ارتباط باشید تا نام تجاری خود را زنده کنید.